..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 augusti 2012

Saknaden...

...av rutiner är inte riktigt min grej, tyvärr. Jag har jättesvårt att ta dagen som den kommer och vara impulsiv för att få saker att flyta (eller visst kan jag vara impulsiv, men gillar det inte dagligen). Nu råkade det bli så att det mesta händer samtidigt här hemma, dottern börjar skolan (på andra tider än de 15h hon gick i våras), maken börjar jobba och befinner sig 60 mil hemifrån just denna vecka och alla rutiner raderas och ska göras om.
Det stressar mig att inte ha kontroll på saker och ting. Allt går naturligtvis inte att styra, men finns rutinerna där i grunden känns allt så mycket enklare. Bara väckning och frukostbestyren rubbar mina cirklar.

Var sak har sin tid och tillslut ska vi nog få ordning på det här med. Det är lite pusslande med en 6-åring och en 8-månaders. Lillen får ställa om sin mat- och sovklocka helt, hoppas det kommer att fungera.
Förbereder och försöker ligga steget före mest hela tiden.

Har ni några tips att dela med er av?Hur gör ni för att underlätta vardagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar