..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 augusti 2012

Energi...

...påfyllnad!
I helgen har jag fyllt på med energi, sådär som det bara "blir" när jag träffar underbara människor och fylls av välbehag av att bara vara tillsammans. Att jag blev tårögd bara av att maken pratade med våra vänner i telefonen för att boka in en passande helg säger nog en hel del. På vägen dit i fredags kände jag ett varmt pirr i magen och tårar i ögonen ju närmare vi kom.

För sju år sedan träffades vi näst intill dagligen och bättre grannar hade vi inte kunnat önska oss när vi bodde i Jämtland. Sedan vår flytt har vi endast setts ett fåtal gånger, alldeles för få enligt både dem och oss. Trots enkelheten med att slå en signal så blir det aldrig av. Både vi och dem vet att båda parter är usla på att höra av sig men att vi ofta finns i varandras tankar. Vi pratar ofta här hemma och minns tillbaka hur vi hade det och allt vi gjort tillsammans.

Trots avståndet och att vi sällan hörs så kändes det som vanligt när vi sågs i fredags. Vilken underbar helg vi har haft! Massor av surr, trädgårdstramp, bad i älven, god mat, lek, vattenkrig, mysiga samtal till långt in på natten, bildvisningar, underbara barn, lite sömn, kravlöst, vin och njutbar tystnad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar