..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

9 augusti 2012

Testade styrketräning...

...igår för första gången på evigheter. Armstyrkan har jag övat upp lite med tanke på senaste 7 månaderna med amning och bärande av lillklimp (klump), men resten av kroppen har legat i dvala i evigheter. Men som sagt, nu är det ändring på det!

Körde igenom ett av de hemmasnickrade programmen och fick göra vissa justeringar efteråt, ungefär ALLT ändrade jag. Vill testa lite innan utmaningen så jag kan vara riktigt effektiv när det drar igång på riktigt.

Medan jag var ute på en 6 km lång rask promenad där jag testade lite tabata-intervaller röjde herrn i huset ordning i köket för ett gemensamt test. Det gick bra, lite trevande och taffligt kändes det, fick inte något riktigt flyt i och mellan övningarna. Och någon riktig träningsvärk känner jag inte idag heller, mest bara att jag är lite öm i vissa muskler. Nästa gång hoppas jag på riktig träningsvärk. Med lite justeringar i tid och övningar ska det nog kunna ordnas. Blev inte avskräckt iallafall, så fler pass ska det bli.

Styrketränar ni hemma? Har ni några bra tips till en nybörjare?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar