..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 augusti 2012

Idag...

...tog jag mig iväg!! 5.45 ringde klockan, kände mig lite pigg till råga på allt. 4.5 km blev det, supernöjd. Tog ett kokt ägg och ett glas vatten före och orken hängde med ända till slutet, körde en tabata omgång sista raksträckan dessutom. Pricken över i var att se tre rådjur beta på en åker i morgonsolen, sånt fyller mig med energi! Kaffekoppen med grädde och en äggröran smakade ljuvligt efteråt.

Gårdagskvällens crosstrainerrace blev ca. 27 min. Först kände jag mig väldigt missnöjd och misslyckad. Sen började jag tänka efter, jag har inte använt den på två månader, allra första gången orkade jag inte ens FEM minuter och när jag använde den som mest innan sommaren körde jag rätt ordentligt i 50 minuter. Och igår mesade jag inte heller, svettades rejält. Så jag ändrade mig och kände mig nöjd istället.
Hoppas den får vara kvar en stund, förvarar den åt en vän som har lite platsbrist och den kommer säkerligen användas flitigare nu när jag kommer vara mer ensam med småtrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar