..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 augusti 2012

Summering...

...av dag ett.
Jag har världens träningsvärk i benen idag som dessutom tilltar. En skön känsla, förrutom när jag försöker sätta mig ner och resa mig upp. Kan ev. bero på alla utfall och knäböj som ingick i styrkepasset jag körde igårkväll. Dessutom fick jag höra idag att träningsvärk är värst dag två, det hoppas jag verkligen inte... kan bli riktigt jobbigt då.

Matmässigt känner jag mig riktigt nöjd. Frukosten var enligt förra inlägget och lunchen blev en snabbvariant med en choritzo och en klick smör, dottern fick mat på sin inskolning och vi slängde i oss lite innan det var dags för frissan. Middagen blev köttfärsbiffar, blomkål, fetaostsallad och vitlöksdressing hos mina föräldrar. Däremellan har det blivit nån kopp kaffe med grädde. Till kvällen kan det ev. slinka ner ett frökex.

Imorgon kör jag en repris med morgonpromenad innan frukost. Passar på innan makens resor drar igång på jobbet, därefter blir det barnvagnspromenader medan dottern är på skolan. Det kändes det riktigt bra att ha det gjort för dagen, inget pusslande och funderingar när jag skulle ha tid, får väl se om träningsvärken tänkte vara lite lindrigare till dess. Hoppas verkligen det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar