..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

12 augusti 2012

Höstutmaningen...

...var det ja. I morgon drar det igång.

Laddad till tusen!
Målmedveten är jag redan, energin finns det gått om, mår bra gör jag, inspiration i överflöd har jag, bra mat äter jag och motionerar gör jag. Men nu jäklar lägger jag i en växel till!! En höstutmaning är precis vad jag behövde.

Vågen segar sig neråt, har hänt endel på kläderna så nåt händer uppenbarligen. Men en chock för kroppen och knoppen för att ta mig utanför min bekvämlighetszon kan nog göra susen.

Mitt upplägg blir följande:
• Fortsätta äta LCHF, lite mer restriktiv på grönsaker och mjölkprodukter.
• Promenera lika mycket som nu eller mer, som vardagsmotion, hellst varje dag.
• Styrketräna tre ggr/vecka, mina egna program hemma i köket (har aldrig styrketränat, så detta blir nytt och spännande)
• Stretcha igenom kroppen minst två ggr/v för att öka min smidighet.
• Köra orbitrek minst två ggr/v, hade ett väldans flås före sommaren men räknar med att backa tillbaka och sedan öka eftersom.

Ska nog skriva ner ett träningsupplägg inför veckan som kommer också.
Även den vanliga menyplaneringen för veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar