..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

27 augusti 2012

I...

...helgen har vi samlat på oss energi igen!

Förra sommaren gifte sig våra vänner och i bröllopspresent fick de en tvårätters middag på en av våra favoritrestauranger av oss. Så i helgen var det dags!

Jag åt rökta räkor med aioli till förrätt, sagolikt goda och inget klår dessa. Till varmrätt åt jag rödingsfilé med friterad kallrökt lax, (hovmästarpotatis), senapspicklad silverlök och pepparrotshollandaise. Jag valde bort potatisen och fick istället in en jättegod sallad till och en klick smör. Allt var så otroligt gott och det bara smalt i munnen. Har ingen bild att bjuda på eftersom jag inte gillar att fota det jag ska äta på restaurang, så ni får helt enkelt föreställa er hur det kan ha sett ut.

Eftersom det var lysnatta i lördags åkte vi och kikade i de små hamnarna och stugområdena på hemvägen. På stränderna och på bryggorna brann marschaller i hundratal och det såg så mysigt ut mot den svarta himlen och det svarta havet. På ett ställe gick vi ut på en pir och kollade när ett sällskap skickade upp ris?lyktor mot den svarta himlen.

En mysig kväll att minnas och gärna en repris nästa år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar