..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

28 augusti 2012

Höst...

...i luften, och då vaknar min virklust.

Idag ska jag ta mig ett riktigt träningspass för handlederna. Jag tänker virka all ledig tid idag. Har inte haft sån jättestor lust att virka på ett tag. Har en hel del projekt som skulle behöva avslutas men har börjat på ett nytt istället... En ullig "Tony Irvingsjal" i lite restgarner. Förra året gjorde jag en STOR pastellrosa sjal/pläd i lite glansigt garn och nu använder jag ett ull/akrylgarn, Nya Fuga Järbogarn, som blev över från en barnfilt med mormorsrutor som jag gjorde för tre år sedan. Jag kanske blir tvungen att komplettera med ett nystan till, får se hur långt det räcker.

Tony Irving sjalen är lätt att virka, passande som tidsfördriv om jag vill koppla av en stund, inget krångligt mönster utan det går av bara farten.

Färgen är mer petrol i verkligheten, inte så blå som bilden visar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar