..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

29 augusti 2012

I sommar...

...har jag inte sett på TV, faktiskt inget alls.
Jo jag har sett nån enstaka snutt av bollibompa tillsammans med lilla fröken, men det är allt.

Sist jag slog igång TVn så var det premiären av Allsång på skansen jag tänkte se, såg ca. 20 minuter, blev rastlös och stängde av. Kan inte påstå att jag varit speciellt produktiv i utbyte mot stillasittande, men ett och annat "måste" har blivit gjort och en himlans massa yatzyspelande med maken har det blivit, varvat med tankar, planering och drömmar om renovering och livet.

Inte ens nu när maken är på resande fot har det lockat att slå igång TVn, istället har jag bläddrat igenom en massa gamla inredningstidningar, virkat, fixat lite med tvätt och annat hemmapyssel. Det enda jag kan sakna att se är Bygglov, men annars känns det rätt skönt att greja runt i ett tyst hus om kvällarna när barnen har somnat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar