..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 augusti 2012

Undra...

...vart den här dagen försvann? Nyss väckning av de små och strax nattning av desamma. Jag hann inte med alls vad som hände med tiden däremellan, dagen har gått i ett. Vi har hunnit med en hel del, mest flängande och farande men inköp av skolväska till skoltjejen och det viktiga sjukhusbesöket kom vi ihåg.

Idag åt jag och lillfia lunch på McDonalds, inget favorithak direkt ur LCHF-synpunkt, men så blev det iallafall mellan skolhämtning och sjukhusbesök. Jag börjar fundera på om jag är känslig mot tillsattser numer eller något annat? Idag valde jag en Elmaco grande, extra ost på, morötter till och två vitlöksdip. Efter halva hamburgaren började det ila och värka i pannan, lite som migrän men inte riktigt lika intensivt. Det har hänt tidigare, både på McDonalds och på lokala pizzerian då jag ätit kebabsallad  och tidigare när jag hade pommeskrydda från Sibylla på rotsaker i ugn här hemma. I början trodde jag att jag inbillade mig, men nu börjar jag se ett mönster. Är det bara jag eller har det hänt fler än mig?

För mig blev det ytterligare ett bevis på att vi väljer rätt när vi lagar mat från grunden med rena råvaror så mycket vi bara kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar