..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

19 oktober 2012

Blandar...

...lite kryddor.

Idag är det premiär för egenblandad tacokrydda. Som jag skrivit förrut så brukar jag få "akut" ont i huvudet av tacokrydda, pommeskrydda och en del andra saker också ex. kebabsallad och hamburgare på McDonalds. Det ska bli riktigt intressant att se om jag även får det vid kvällens tacomiddag. Jag har följt det här receptet och jag har verkligen följt det också, för en gång skull.

Det enda som inte finns med på bilden är paprikakrydda och jag har chilipeppar istället för chilipulver (så egentligen är det inte enligt receptet den här gången heller)...

2 kommentarer:

  1. hur mycket gör du åt gången?
    jag googlade mig till samma recept idag :D
    Ska köpa de kryddor jag inte har hemma imorgon å blanda ihop, för är det nått vi knarkar (vi.. JAG) här är det ju tacokrydda.. så det vore bra å ha den klar.. Vi har ju slut på våran 1kilos burk å jag har lyckas avstå att köpa ny, även innan vi om in på det här spåret..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör receptet * 3, men minskar saltet till 2 tsk då. Räcker till rätt många gånger, du får smaka och krydda mer om det behövs vid stekning :)

      Radera