..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 oktober 2012

Mina...

...tofflor som har fått snurra några varv i maskinen idag för tovning blev bra. Nu ska de bara torka innan jag kan använda dem.

Även de var riktigt stora innan de tovade ihop sig, de mätte 43 cm innan och är ca. 27 cm efter tovningen. Det var spännande att se skillnaden mellan garnerna. Tofflorna som är en beställning gjorde jag i Fritidsgarn och dessa är gjorda i ett garn som heter Natur Uld. Båda fungerade bra att tova men behövde olika många tvättningar. De med fritidsgarn tovade jag tre gånger på 60 grader och de i Natur Uld blev en gång på 60 grader och en gång på 40 grader. Får se om jag kan fånga skullnaden i morgon på en bild i dagsljus. De i fritidsgarn blev lite "lurvigare" och de med Natur Uld blev tätare (eller så upplever jag det bara så för att rutorna är enfärgade?) Den nedre bilden tog jag i morse och ljuset gjorde färgerna mer rättvis på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar