..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

26 oktober 2012

Dagen...

...igår fyllde jag med lite pyssel och lite måsten.

Tovade två par tofflor, ett par riktigt små som blev jättesöta och ett par till dottern. Körde några maskiner tvätt och läste senaste nummret av Drömhem och trädgård och en pysseltidning. Dessutom kom Underbara Julhem så jag har mysläsning även idag. Tvättmaskinen snurrar redan och kylskåpet ska skuras idag. För idag blir jag rik igen, maken ska storhandla och frysen och kylen ska fyllas. Passar på att skura ner det ekar tomt.

Hann med att göra några skisser på ett blivande kök, ungefär skiss nummer 175 i ordningen... Än är det inte dags för renovering på länge och det är riktigt kul att kika i tidningar och surfa runt lite efter inspiration. Hann med att planera om hela övervåningen också... fick en hel del idéer efter ett besök hos en kompis förra helgen. Deras hus är lika uppbyggt som vårat och det var riktigt roligt att få nya uppslag och huset kommer att upplevas som mycket större. De i sin tur hade funderingar på att bygga om som vi har det nu, och jag avrådde dom. Nu bestämde vi att göra studiebesök hos varandra tillsammans med våra respektive. De för att avskräckas av hur vi har det och min make för att se fördelarna med att göra som de har det.

Ikväll bär det av på middagsbjudning hos en vän. Tror det blir tacosmys och ljusmys i mörkret. Innan det blir det lek för småtjejjerna och surr för mammorna!

1 kommentar: