..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

4 oktober 2012

Snart...

...är jag klar med tofflorna!

Nu har jag bara fyra rutor kvar att virka och jag bör hinna klart dom idag. Sen är det bara mecket med att sy ihop dom innan tovningen. Det gick åt lite mer garn än jag minns från sist så det var en väldans tur att jag gjorde en "stor" beställning. När jag virkat klart dessa, mina egna och några barntofflor så ska jag beställa lite mer garn. Det är ju "bra att ha".  Mönstret jag har använt är det här. Jag har använt det tidigare och det enda som är lite knepigt är att få till rätt storlek. Nu använder inte jag samma garn heller utan Fritidsgarn som jag beställde här på kicki´s hobbysida, viktigt är att hålla koll på rutornas storlek.

Beställningen blev i svart, mörkgrått, naturvitt och plommonlila. Svart var inte med från start utan fick utöka med en färg när jag insåg att det gråa inte skulle räcka. (färgen på riktigt är mer rödlila än på bilden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar