..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 oktober 2012

Så...

...var det ännu en måndag i höstutmaningen.

Som jag redan förutspått blev det ett plus, ett litet litet ett som inte ens räknas, hela + 0,1 mer än förra måndagen... Väldigt nöjd med det eftersom jag känner mig rätt risig i kroppen och har gjort hela helgen. TRÖTT är bara förnamnet och snorig får bli efternamnet. Tack och lov inte ont i halsen, men som sagt hur snorig som helst.

Målet för den här veckan blir att fortsätta som vanligt med maten och att bli helt frisk och pigg. Mot slutet av veckan borde jag ha piggat på mig. Skönt att det inte är feber och ledvärk iallafall! Vill ju kunna lägga in en ordentlig spurt så här sista veckan av utmaningen.

Istället för en "veckans träning" tänkte jag lägga upp veckans meny, tillbehören varierar för olika familjemedlemmar och såhär ser vår vecka ut:

Måndag: Middag hos mor och far, det blir köttfärsbiffar
Tisdag: Baconröra med färska champonjoner och vitkålssallad
Onsdag: Chorizo, stekt ägg och vitlökssmör
Torsdag: Kyckling i ugn med gräddsås
Fredag: Stekt rostbiff med sallad och hemmagjord bea-sås
Lördag: Köttfärslimpa med kryddig fetaostfyllning och sallad
Söndag: Fläskstroganoff

I eftermiddag när jag hämtat lillfia på skolan så ska vi iväg till fina vänner på fika innan de drar söderut igen och eftersom att hennes föräldrar (där de bor när de är här) bor väldigt nära mina föräldrar så passar vi på att hälsa på och blev inbjuden på middag. En riktigt bra måndag ska det här bli hade jag tänkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar