..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 oktober 2012

Huvudet...

upp och fötterna ner.

Ingen självklarhet idag när huvudet är fullt av snor. Skulle lätt kunna tippa över känns det som.

Ännu piggare i kroppen idag och jag väljer att se det som ett gott tecken trots ännu mera snor än igår och en herrans massa vatten som samlats i kroppen...  Igår råkade jag ut för något som inte hänt på länge, jag blev jättesugen på chips och dip (min största svaghet). Jag kunde stå emot och suget varade inte länge alls, tur jag inte kom på att vi hade tortillachips ståendes i skåpet just då. Egentligen är det salt och vinägerchipsen jag trånar efter men i de svaga stunderna skulle det fungera med tortillachips också.

Jag är inne på andra koppen kaffe med grädde idag och anar att det kommer bli några fler. Idag är det hushållssysslor på tapeten, nu har jag blundat i några dagar för all ren tvätt som hänger så nu är det dags. Tvättmaskinen ska få jobba lite och nytt ska hängas. Dammsugaren ska få sig en svängom den med. Ikväll får vi middagsgäst så korven vi hade planerat får stå över, det blir kyckling till middag idag, får se vad vi hittar på för smarrigt med den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar