..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 oktober 2012

Tofflor...

...till en jätte.

Inte riktigt, men man kan tro det. Igår sydde jag ihop dem efter konstens alla regler, inte enkelt för fem öre.. mina små grå fick jobba ordentligt innan jag fick till den första. Beskrivningen ser enkel ut och precis när jag trodde att jag hade knäckt nöten så visade det sig att det var fel...

Nu är de monterade och väntar på tovning, osmidig som jag är så körde jag igång en maskin nyss och måste tyvärr vänta. Provlappen som jag virkade igår blev perfekt efter andra tovningen i 60 grader tillsammans med grönsåpa och två handdukar att tovas emot. När jag tovar tofflorna kommer jag köra med ett avlagt lakan istället eftersom handduken luddade av sig på tovningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar