..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 oktober 2012

Matdagen...

...idag har varit riktigt bra.

Aningens mycket ägg för min smak egentligen, men det är inte alla dagar jag äter såhär som tur är. Började dagen med äggröra på två ägg, en skvätt grädde och massor av svartpeppar. Efter lämning på skolan blev det en god kopp kaffe med grädde, eller rättare sagt två. Regnet öste ner och det kändes rätt skönt att sitta inomhus och kura en stund. Till lunch blev det två stekta ägg med en ostskiva på och baconet från gårdagen. Pizzan till middag blev jättebra. Men... som vanligt följde jag inte receptet på pizzadegen, den här gången var det för att mandelmjölet inte räckte, jag tog 1 dl fibrex istället för den saknade decilitern mandelmjöl.

Idag har jag grejat med en massa saker, kokat kycklinggryta till lillen, rotsaksmos till densamme och även äpplemos. Skönt med saker som sköter sig själv, mest bara förberedelser och sedan en lång koktid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar