..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

2 oktober 2012

Piggare...

...idag.

Funderade i morse på om jag skulle dra täcket över huvudet och somna om, sen kom jag till sans och insåg att varken jag eller barnen skulle bli så mycket gladare av det. Tog en dusch och kände mig genast mycket piggare, en äggröra och två koppar kaffe senare så kände jag mig riktigt pigg. Ja förutom snoret som bosatt sig i hela hövve då...

Efter dagens babysång stannade några mammor och barn kvar för en trevlig lunch. Jag valde åter igen att äta den goda salladsbuffén som serverades. Förra veckan gjorde jag en ny bekantskap, små knallgröna bönor som fanns med på buffén. De var jättegoda och inte alls som bönor, utan fasta och nötiga i smaken. Jag tog av dessa idag också och fick veta att det är sojabönor. Var tvungen att googla lite när jag kom hem och insåg att det inte var det allra bästa i lchf-väg, men den matskeden jag tar innehåller inte mycket så jag kommer nog att fortsätta med det. Om jag köper hem det finns det viss risk för överätning från min sida, trots att det är bönor, så jag tänkte undvika det.

Påfylld med lite energi beslutade jag att dagens middag blir fryslådor. Så skönt att ta till ibland, tro nu inte att det är findus eller felix som står för matlagningen... nä det har jag gjort själv! Perfekt att ha dessa färdiga portioner de här dagarna jag inte ids laga mat och än mindre ta hand om disken. Maken är sen hem och jag ska iväg så idag passade det väldigt bra! Jag hittade en låda med kycklingfilé med en skvätt sås, tillsammans med en hög pizzasallad och en avokado blev jag alldeles lagom mätt. Dottern fick till sin förtjusning pastagratäng och lillen fick sina rotsaker med nötstroganoff och broccoli. Alla nöjda och glada.

Ikväll ska jag på klädparty och träffa massa fina tjejer. Lite surr och kaffe kan det nog också tänkas bli en del av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar