..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 oktober 2012

Utmaningen...

...fortsätter.

När höstutmaningen avslutades förra måndagen tog en ny vid, Fit for Christmas (31/12 för mig). Sedan förra måndagen visar vågen -0,7 kg och det känns helt ok att starta så, det ska jag komma ihåg när det blir lite motigare i svängningarna under utmaningens gång.

Veckans meny ser ut som följer:
Måndag: Hemlagad pizza och pizzasallad
Tisdag: Lchf-tunnpannkaka grädde och bär
Onsdag: Korv med stekt ägg och broccoli
Torsdag: Lax i ugnen med coleslaw
Fredag: Tacos
Lördag: Fläskstroganoff med ostsallad
Söndag: Gulaschgryta med vitkålssallad

Lchf-pizza har vi testat väldigt många olika varianter, vi har en som vi gillat och som blir tunn och knaprig men dottern är inte jätteförtjust i den så jag tänkte testa en ny idag igen. Den här ska få visa vad den går för.

Till pizzan kommer jag att koka min goda tomatsås enligt följande recept:
Passerade tomater
En skvätt balsamvinäger
1 tsk basilika
1 tsk oregano
1 stor vitlöksklyfta
En udd sambaloelek
Svartpeppar
Örtsalt

Blanda allt och låt puttra på svag värme 15-30 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar