..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 oktober 2012

Fläskfilégryta...

...med kantareller och coleslaw blev dagens middag.

I morgon är det sista vägningen i höstutmaningen och med tanke på hur mycket det kan svänga över ett dygn så är det långt ifrån klart än. Men om jag utgår från dagens vikt så har jag hittintills gått ner 3,6kg och det ska bli spännande i morgon att se om jag når målet på -4 kg. Det kan lika gärna visa +0,5 som - 0,5.

Dagen idag har ägnats åt tovning, virkning, matlagning och lite annat pyssel. Jag hann med en loppisrunda tillsammans med grannen också. Tyvärr hittade jag inget och ännu mer tyvärr är att de har "förstört" loppisen... de har köpt in några konkurslager och alla loppisprylar är uppblandade med nya saker i hemska plastförpackningar. Inredningsprylar, tändare med sexställningar på, muggar med namn och citat och en herrans massa ljusstakar och krimskrams samsas med kopparsaker, lampfötter och udda glas och porslin. Dessutom hade de höjt priserna så det inte längre kändes som loppis...

Efter middagen nu ikväll satte vi oss och kollade över kommande veckas schema med tider hit och dit. Vi gjorde även en veckomeny som ser ut såhär:

Måndag: Lax i ugnen
Tisdag: Stekt ägg/blodpudding
Onsdag: Middag hos fin vän
Torsdag: Köttfärssås m. spagetti/haricoverts
Fredag: Wok med fläskfilé
Lördag: Västerbottenpaj och kött
Söndag: Hemlagad pizza


I morgon kommer bilder på det färdigtovade resultater, försökte fota nu men det är dömt att misslyckas i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar