..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 oktober 2012

Energin...

...ligger inte på topp just nu, trots att jag hälsat på fina vännen med barn idag och fyllt på lite.

Men idag har jag tränat!! Eller en del av mig har gjort det iallafall, närmare bestämt handleden. Jag har virkat hela förmiddagen  medan lillnissen sov sin förmiddagslur. Skön avkoppling och det närmar sig ett par färdiga tofflor. Till lunch blev det en smarrig portion av gulaschgryta, pizzasallad och en klick smör vilket inte var helt fel när både jag och vädret var lite ruggigt.

Vi har haft en jättemysig eftermiddag med kaffedrickande, lekparksbus och lite annat bus. Alltid trevligt med samtalen mellan alla barnbestyr, vi avhandlar aktuella saker, barnprat och vi hinner bli nostalgiska av gammla minnen. Helt otroligt att det fungerar att föra en "normal" konversation med tanke på hur vi agerade bläckfiskar för att få ordning på allt och ha lite koll.

Middagen blev vi bjudna på av mina föräldrar. Supergoda köttfärsbiffar, sallad, stekt lök och currysmör. Barnen hann med lite bus och vi gjorde klar nattningen redan där för att smidigt bara kunna lägga de små i sina sängar när vi kom hem.

I morgon har jag planerat in en osnorig dag... får se hur överrens jag och kroppen är om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar