..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 oktober 2012

Förälskad...

...i en pryl.

Det började mer som en hatkärlek. Mamma och pappa visade hur enkelt det var. Spraya lite såhär, gnugga med tussen och "dammsuga". Det såg verkligen simpelt ut och de lovordade den. Jag lånade hem makapären och gav det ett försök i fredags, efter fyra gånger började jag bli smått galen och min brist på tålamod kom smygandes... Jag backade för att se resultatet, inte riktigt nöjd. Gick upp och gjorde ett försök på ett annat ställe och började se ett litet ljus av mödan. Det blev nog lite bättre ändå. På grund av tiden var jag tvungen att avsluta där och då.

Igår gjorde jag ännu ett försök i dotterns rum och det blev jättebra. Inga ränder eller flammigt och jag slapp göra om flera omgångar. Nu började det likna något, en liten förälkelse uppstod! Tyvärr var det det enda jag hann och idag fick jag fortsätta, nu har jag snart sprungit runt i vartenda rum för att hinna med mig, mamma och pappa kommer nämligen hit idag och tar då med sig min nye vän hem...

Såhär ser min nya favoritpryl ut. Helt suverän och inget plask med trasor och hinkar. Nu är hela huset klart utom tvåfönster som jag ska skynda mig att fixa NU. Kärcher wv 50 plus.



1 kommentar: