..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

31 oktober 2012

Kombinationen...

...omställning till vintertid och fullmåne samtidigt känns i min kropp.

Jag har länge varit påverkad av fullmånen och dagarna kring när den inträffar. Jag sover hårt, drömmer massor och vaknar tidigt helt klarvaken och omöjligt att somna om. Dessutom är jag oftast morgonpigg, normalt under sommartid vaknar jag runt 6-6.30 och känner mig oftast pigg vilket innebär att jag vaknat kl. 5 de senaste dagarna efter tidsomställningen. Den här morgonen tog nog priset eftersom jag slog upp ögonen redan 3.45, helt klarvaken och pigg. Mitt i natten även för mig...

Jag gillar att vara morgonpigg, att vakna före resten av familjen och smyga ner, tända några ljus och bläddra i en Drömhem och trädgård och njuta av ett tyst hus. Nu händer inte det lika ofta som innan vi hade barn, båda är väldigt morgonpigga, men nån enstaka gång händer det. Dagarna blir härligt långa och jag hinner fylla dem med både måsten och trevligheter. Nu när jag inte ens är kvällstrött (LCHF) och sällan kommer i säng före 23 finns det dessutom ännu mer egentid eftersom de små somnar 19.00. Här hemma njuter vi fortfarande av TV fria kvällar. Jag har sett två Dobidoo och ett Skavlan sedan allsångspremiären i Juni. Kvalitetstid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar