..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

29 oktober 2012

Det...

...händer saker!

Jag brukar ha väldigt svårt att se på mig själv när jag minskar i vikt, förutom i kläderna där det i vissa känns stor skillnad, en del har jag fått slänga för att jag inte kan ha dom. Ett par jeans har jag sparat för att kunna se skillnaden senare och det bör tilläggas att de var för små när jag vägde som mest.

Iallafall... I lördags när jag borstade tänderna såg jag att något hänt, jag kände mig otroligt glad och stolt över vad jag såg! Jag log mot mig själv i spegeln och nickade nöjt! Vågen har gått trögt med förkylning osv. men kroppen har format om sig iallafall.

Hade inga stora förhoppningar om minusresultat på vågen idag. Jag blev väldigt förvånad när jag såg dagens siffror, nytt ental och -1,3 kg sedan 8/10. Ligger runt -0,5 kg/vecka trots att jag "står still" emellanåt. Jag fortsätter att njuta och i veckan ska jag försöka promenera mera. Saknar promenader och tänkte utmana mig själv den här veckan. Minst fem promenader oavsett längd, men jag ska ut!!!

Kollade precis på förra veckans meny och insåg att det inte var många dagar det stämde... inställd middagsbjudning och middag hos vän i fredags är några av orsakerna. Den här veckan är det skollov och luncherna kör vi med frysta rester och enkla rätter.
Veckans meny ser ut så här: (kan ändras som vanligt)
Måndag: Lax i ugnen med fetaostsallad
Tisadag: Trattissoppa med ostchips
Onsdag: Köttbullar och brunsås
Torsdag: Kycklinggryta med paprika
Fredag: Fajitas med fläskfilé
Lördag: Kött (grillat?) med kryddsmör och grönsaker
Söndag: Tacopaj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar