..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

2 november 2012

Kycklinggryta...

...med paprika och purjolök blev dagens middag efter en fullspäckad dag.

Efter frukosten idag kom syrran hit med sina tre barn, det var kusinlek och mys för hela slanten. Massa surr och trevlig lunch. Till efterrätt blev det kaffe och glassbuffé till barnens stora förtjusning.

Dagen kändes väldigt lång eftersom vi hunnit med en hel del. Så på eftermiddagen vid 15 tiden när lillen sov i vagnen och det kändes som klockan var 19 så gjorde vi ett ryck här hemma. Överskåpet i tvättstugan kom upp och två speglar i matrummet. Speglarna har legat på vänt några år, de är loppisfynd från 2007 ungefär. Tur de kommer till användning någon gång, har sett framför mig hur de ska användas och nu sitter de där och jag är jättenöjd. Bild kommer en dag då det inte är regn och nattsvart ute, blir inga bra bilder en sån här dag.

Recept på dagens superenkla middag:
4 kycklingfileer i bitar
1 paprika i bitar
1 dm purjolök finhackad
1 tsk rödvinsvinäger
1dl cremefraiche
1 dl grädde
2 dl vatten
Paprikakrydda (jag hade alpnaerings)
Örtsalt
Kebabkrydda

Bryn kycklingen, paprikan och purjolöken. Krydda och häll över vattnet, låt koka 5 min. Häll i cremefraiche och grädde, låt puttra 10 min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar