..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 september 2012

Långkok...

...är perfekt en lat söndag.

Gjorde en gulaschgryta till middag idag igen. Den var helt perfekt att göra lunchlådor av så det blev en repris. En stund efter lunchen körde jag igång den och lät den puttra ca. 2 timmar. Mustig och god blev den och det bästa av allt är att den sköter sig själv. Till åt vi en matig sallad med avokado, gurka, tomat, sallad, paprika, soltorkade tomater och riven ost. En klick smör fick vara pricken över i denna måltid.

Mitt halsonda och konstiga känsla i kroppen har minskat, kan nog kanske känna mig rätt pigg i morgon om jag har tur. En stund virkning får avsluta den här dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar