..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

28 november 2012

Avgiftning...

...pågår.

Vet inte riktigt när jag började dricka kaffe egentligen? Kommer inte ihåg om det var före eller efter jag träffade maken...

Intaget har varierat under åren, när jag började plugga var det mest rött the som gällde. Den obligatoriska the-termosen följde med på alla föreläsningar. Men nånstans runt andra året så övergick det till en obligatorisk kaffe-termos. När jag väntade dottern var en av mina cravings just kaffe och just då skrev jag min C-uppsats och som gravid var jag allt annat än pigg...

Förra året då jag väntade sonen kunde jag inte alls dricka kaffe, det doftade väldigt gott men smakade vedervärdigt, så det blev ett koffeinfritt år. Senaste halvåret har det slunkit ner extremt mycket kaffe och häromdagen blev jag illamående av det ock bestämde mig för högst två muggar/dag.

Så nu kör jag alltså avgiftning. Högst två muggar/dag. Första dagen idag och det gick bra, kan ev. bli jobbigare i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar