..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 november 2012

En...

...god kopp kaffe med grädde efter en dryg timmes egotid!

Jag blir alltid nöjd när jag är hos frisören, oftast säger jag att hon får göra precis som hon tycker och det blir alltid bra. Vi har testat det mesta när det gäller mitt hår, lugg en gång i tiden... inte så bra, sparat ut till nedanför axlarna i flera omgångar... trivdes bra, tårtbitsformade slingor i rött och blont... häftigt då, page i många olika former... då trivs jag jättebra, och även busigt kort... mycket bra. Dessutom lite olika färger, allt från guldblont till chokladbrunt. Hon känner mitt hår och vet vad som krävs för att tygla min man. Vi har "hängt ihop" länge jag och min fina goa frisör, när jag flyttade till Östersund för studier 2003 försökte jag två gånger testa någon ny och blev lika missnöjd båda gångerna så efter det åkte jag ca 20 mil enkel resa för att klippa mig (jag passade in klipptiden till mina hemresor till familjen) eller så fick mamma vara stand in och toppa mig.

Det är alltid en energikick att sätta sig i lugn och ro, bli schamponerad och få lite massage samtidigt, slappna av och bara njuta. Hon är sagolikt bra på alla sätt och vis min frisör!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar