..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 november 2012

Foliepaket...

...i ugnen.

Gårdagens promenad uteblev, fick yrsel och dimsyn framåt eftermiddagen och var tvungen att ställa in promenerandet. Så även idag verkar det som... börjar ana att jag måste ändra dosen på Levaxinet igen, känner igen det sedan tidigare gånger. Har en tid för provtagning på måndag och telefontid med läkare inbokat till veckan så då får jag svar på det iallafall. Om yrseln lugnar ner sig ikväll ska jag försöka mig på en promenad, om än en kort. Vikten står och stampar av sina förklarliga skäl. Trots att jag vet vad det beror på känns det motigt, men det är bara att kämpa på, trots lite motvind!

Just nu håller jag på med ett långkok i ugnen av ett för mig nytt slag. Jag gör egen kebab, det doftar ljuvligt gott och hoppas det smakar som det doftar. Lilla fröken ska få äta det med bröd och till oss tänkte jag woka lite grönsaker. Om resultatet blir bra tänkte jag dela med mig av receptet, återkommer med det efter provsmakningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar