..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 november 2012

Brrr...

...vad det tar i och blåser ute.

Höll på att blåsa bort i stormen då vi hämtade dottern på skolan. Passande nog hade jag en matlåda med Nikalouktasoppa till lunch, värmde den så jag skållade tungan dessutom. Vi har börjat fredagsmyset så nu kör vi slow friday, film, spel, mellis, kaffe, virkning och sovning för lilleman.

Hann inte med så värst mycket på förmiddagen idag, fastnade med rumpan på stolen vid datorn istället och kollade in massa fina kläder jag skulle vilja hadla. Behöver ungefär allt, det mesta är för stort, men som tur är fungerar klänningar och tunikor även när de är lite stora och jag har kvar några plagg som jag kan krympa i så jag slipper gå naken i kylan iallafall. Jag hann med att plocka undan leksakerna (andra gången av ungefär åtta på en dag) och damsuga av nedervåningen så vi slipper fundera på vad lillen hittar för små snacks. Igår var han snabb, han norpade en bit blomkål när jag sköljde ordning den för middagen. Direkt när jag tappade den högg han, den lille filuren.

Förbarmade mig över småfåglarna också när vi kommit från skolan, de hade slut på frön och såg ut att frysa där de satt i busken. När jag lokaliserat den lilla säcken (18 kg) och lyfte den hörde jag ett misstänkt rassel över golvet bakom skåpet där den stod... och mycket riktigt så har våra vänner mössen hittat in i värmen också, dessutom hittade de världens största vinterförråd av mat, vilken lycka, ja för dom alltså. Undrar just vad katten sysslar med på nätterna, inte jagar han möss iallafall. Fällorna måste hittas och gillras med något mussmaskens så vi slipper de ovälkomna husdjuren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar