..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 november 2012

Brrr...

...vad kallt det känns.

Storm i kombination med 0-gradigt gör det extra burrigt ute. Gårdagen sov jag bort, ja kvällen iallafall. Jag fick jätteont i magen efter middagen och världens frossa, så direkt när de små somnat vid 19 så kröp jag ner under dubbla täcken och somnade. Vaknade till vid 22 av lillfia som drömde mardrömmar, tog en samarin och somnade om. Vaknade kl. 5 helt utvilad, vore konstigt annars efter 10 timmars sömn! Öm i magen med mycket bättre och känner mig PIGG igen.

Jag sitter och värmer mig med en god kopp hett kaffe med grädde och funderar på vad vi ska hitta på idag? Dottern ska följa med en kompis hem efter skolan så vi har ingen tid att passa ens. Laga lite mat till lillfisen, det är rätt tomt i hans låda i frysen. Rotsaksmos, äpplemos och några grytor med kyckling och färs är planen. Ska laga någon form av kyckling till middag också, har inte riktigt bestämt vad bara, kanske ska marienra ett gäng och tillaga i stekpåse, göra lite extra till salladskyckling eller göra en flygande jacob.

Ikväll ska jag ge mig ut på promenad iallafall, oavsett om det stormar eller inte. Jag jagar kilometrar igen, har som mål att gå minst 2,5 mil den här veckan och är redan uppe i ca. 8 km. Bara att kämpa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar