..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

19 november 2012

Så...

...var det måndag igen, ny vecka och nya upptåg.

I morse när jag vaknade insåg jag att mitt promenera mera har redan fått fäste i min vardag. Jag började helt enkelt med en strategi inför veckan hur jag skulle nå mina 2,5 mil. Helt enkelt gå ut starkt och öka! Förra veckan blev det totalt 3,2 mil och det är jag supernöjd med. En snabb tanke for genom mitt huvud häromdagen att jag då hade lite till godo till kommande vecka... men den tanken slog jag bort på direkten, så ska jag INTE göra. 2,5 mil är minimum VARJE vecka resten är bara bonus!

Idag ska jag ta mig en långpromenad på förmiddagen, -5 grader, klarblå himmel och solen på väg upp måste jag ta till vara på när jag kan! I morse till frukosten blev planeringen för veckan avklarad, maten planerades och veckans inbokade tider fick en överblic, nu ska vi bara komma ihåg allt också...

(Vikten återkommer jag med, står still enligt vågen, men eftersom mensen dör upp i lördags så kommer jag tappa i mitten på veckan)

Veckans meny ser ut såhär:
Måndag: Bacon/ägg/blodpudding
Tisdag: Gulaschgryta och pizzasallad (färdig i frysen)
Onsdag: Hemlagad kebab med wokade grönsaker (nytt recept)
Torsdag: Prinskorv/ägg/grönsaker
Fredag: Kyckling av någon sort
Lördag: Meatzza
Söndag: Lax med rosa sås


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar