..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

29 november 2012

Storkoken...

...puttrar på spisen.

Frysen behöver fyllas med mat till lilleman. 2 liter rotsaksmos och tre liter äpplemos till vår lille matglada kille. Jag intar min första kopp (balja) kaffe för dagen och huvudvärken är ett faktum. Igår blev det två muggar totalt, mest på grund av att jag inte hann dricka några fler vilket kanske var tur i min "avkoffeinering".

Hade en telefontid med läkaren nu på morgonen och som jag trodde är det dags för höjning av Levaxinet och en ny provtagning efter årsskiftet. Det aktiva värdet låg lika och såg bra ut men ett av det andra hade sjunkit, han frågade hur jag mådde och tyckte att en höjning var på sin plats efter vad jag berättade. Det värdet som hade sjunkit kunde förklara värken i lederna och min ökande trötthet... att hypofysen fick jobba på högvarv. Hänger fortfarande inte med på vad alla värden hit och dit betyder och vad de påverkar så nu ska jag läsa ännu mer om hypothyreos!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar