..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

24 november 2012

Härliga...

...lördag.

Världens tidigaste och världens segaste morgon. När jag börjar dagen 5.00 skriker magen av hunger vid 7 tiden då resten av familjen vaknar, för att äta frukost själv är inget alternativ. När frukosten var avklarad så hände inte mycket, hushållsmaskinerna jobbade och vi slappade.

Virkning, kaffe och faktiskt lite TV i form av vinterstudion och världscupspremiär. Jag diggar Pops, vet egentligen inte varför, men jag gillar han, ser fram emot många vinterstudiotimmar i vinter.

Framåt lunchtid var vi tvunga att vakna till, matintag, duschning, omklädning och laddning inför småfolkets julfest på vårt underbara folkan! Många barn, många vuxna och en sjuhelsikes bra stämning! Jag har aldrig lyckats pricka in det tidigare eftersom jag alltid jobbat men nu så fick jag också vara med. Hem tog jag en promenad så att lillnissen fick sova en stund i vagnen.

Vi toppade dagen med ett nytt recept till middag. Meatzza stod det på menyn. Googlade som vanligt runt och tog det som lät bra ur några recept och gjorde en kombination. Dottern döpte om det till hamburgerpizza.

Så här gjorde jag iallafall:
400 g färs, blandades med 1 ägg, paprikapulver och spiskummin (i recepten jag hittade var färsen okryddad vilket jag inte tyckte lät så aptitligt). Oljade botten i en ugnsform och tryckte ut färsen tunnt, ca 0,5 cm. In i ugnen 20 min på 200 grader. Undertiden kokade jag ihop en kryddig tomatsås och förberedde "pålägget". Strimlad skinka, skivad tomat och riven ost. Lägg på allt precis som på en pizza och in i ugnen ca. 15 min till. GOTT blev det! Till det hade vi pizzasallad.

Nu kör vi mys till max och snart blir det mera virkning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar