..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 november 2012

Avslutar...

...denna lördag med en promenad.

Jag är en riktig hemmagris! Jag trivs som allra bäst när jag är med min familj oavsett vart vi befinner oss, men allra helst hemma. Lediga helger att bara kunna mysa runt, fixa lite här, pyssla lite där och laga god mat gör mig glad!

Idag till middag blev det kyckling i ugnen med coleslaw och currysmör. När lillen sov och fialotta hämtades på kalas slängde jag ihop det mesta till middagen. Gjorde coleslaw, vispade ihop såsen, blandade smöret och tom. kokade upp vattnet en gång för att minska tiden vid matlagningen. Kycklingen blev riktigt god och dottern blev nöjd när hon fick currysmör.

Ett ungefärligt recept på kycklingen:
4 kycklingfiléer
3 dl grädde
1/2 tsk sambaloelek
2 msk chilisås
1 msk soya
3 msk strimlade soltorkade tomater i olja
örtsalt och svartpeppar

Bryn kycklingen och lägg den i en ugnsfast form. Blanda alla andra ingredienser och häll över kycklingen. Skjuts in i ugnen ca. 30 min på 200 grader eller till kycklingen är klar.

Tanken är att jag ska gå 2,5 mil varje vecka nu framöver. Det var väldigt nära att jag stannade hemma ikväll vilket hade inneburit drygt 8 km att promenera i morgon för att komma upp i den sträckan. Trots lördagkväll drog jag på mig skorna och gick ut och oj vad skönt det var! Nu har jag knappa 3 km till morgondagen att avverka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar