..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

30 november 2012

I...

...gårkväll åkte lådan med adventssakerna fram.

Brukar alltid adventspynta dagen innan första advent. En mysig lördag som avslutas med att alla fina stjärnor och stakar tänds, men insåg igår att jag inte kommer att hinna det i år. Maken är borta hela dagen och kvällen idag och i morgon bär det av på julbord med familjen på eftermiddagen. Så jag tjuvstartade helt enkelt igår redan. Nedervåningen piffades lite smått, blev inte helt nöjd så idag ska jag möblera om lite och ge mig på övervåningen.

Ska leta fram någon timer också så det lyser mysigt redan innan vi kliver upp. Skenet från ljusstakarna är det något visst med. Dottern jublade när hon klev in i TV-rummet i morse och såg stjärnorna i fönstret och när hon klädde sig för skolan så frågade hon om vi snart skulle ta fram granen och studsade lite sådär härligt förväntansfull, gofian våran!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar