..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

26 november 2012

Ny...

...vecka, nya möjligheter.

Ja då sparkar jag igång en ny vecka. Började dagen med ett besök på vårdcentralen för provtagning. Anade  att levaxindosen spökar och det är därför jag känner mig lite låg, har värk och att eksemen har blossat upp igen. Lägligt damp det ner en labtid i postlådan. På torsdag har jag telefontid med läkaren och hoppas att det går att justera dosen lite. Värken i lederna har inte varit riktigt lika ihållande de senaste dagarna som tur är och jag känner mig riktigt pigg idag.

Efter senaste veckans konstigheter i kroppen så hade jag inga förväntningar alls på någon viktnedgång, men dra på trissor att det hade skuttat lite nedåt iallafall. -0,7 kg sedan förra veckan!

Emellanåt känns det riktigt tröstlöst, vågen står och stampar och ibland även lite uppåtgång. Mensveckan är inte kul och inte heller när de andra hormonerna i kroppen spökar och jag inte alls känner mig på topp. Så i morse innan vc besöket satt jag och räknade efter lite. Den 9/5-12 har jag som ett litet nystartsdatum efter graviditet, barnafödande, sjukhusvistelse och första månaderna med amning, sedan dess har jag gått ner  14kg (13.9). Det innebär att på 28 v har jag i snitt gått ner 0,5 kg... och med tanke på det så är jag riktigt nöjd, känns som en lagom takt. Ska försöka komma ihåg det under de tröga veckorna när motivationen tryter.

Nu häller jag upp en rykande god kopp kaffe till mig och maken och tänker planera veckans meny och andra göromål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar