..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 november 2012

Spark...

...i röven.

Det gick inget vidare med mitt nya slagord, promenera mera. I måndags blev det en promenad i snöslask och is på knappa 3 km, två steg fram och ett steg bakåt. Tisdagen bjöd på ishalka och därefter blev jag höstlovsbekväm... Vi var inne i en skön lunk och jag var lat kort och gott.

Men så i dag efter 1,5 h krattning och god lunch så gav jag mig en spark i ändan och ut flög jag! Det kändes faktiskt så, pigga studsiga steg och det gick i ett huj. Skönt flåsig och svettig när jag kom hem och tiderna såg bra ut. Nöjd!

Väl hemma hemma blev det matlagning. Som vanligt ett hittepå-recept inspirerad av en vän som gjorde något liknande igår. Vi hade en Cantadouost som hade bf datum igår, oöppnad så jag vågade använda den. Blandade osten (vitlök & örter) med cremefraiche, riven ost, örtsalt och mycket paprikakrydda. Skar fläskfile i mitten nästan igenom, brynde, saltade och pepprade. La de i en ugnsfast form och hällde geggan över. In i ugnen ca. 25 min, klart! Smartigt blev det! Jättegott med broccoli till.

2 kommentarer:

  1. åh kul att kunna insperera :D för jag misstänker det va mig du syfta på ;)

    Du är super strong !! Häng me på plankutmaningen du me :) målet är ju bara att verkligen göra den en gång om dagen i ja så länge du orkar. Med hopp om att bättra tiden på en månad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja klart det var dig jag inspirerades av :)

      Jag hänger på plankutmaningen, tyvärr glömde jag igår efter promenaden, måste ju få in nån slags rutin så jag inte glömmer :/

      Radera