..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

16 november 2012

Hoppas...

...på en frostig morgon även i morgon. Som det ser ut på himlen ikväll så kan det nog bli så. Tänkte försöka ta mig ut en sväng även då för att snygga till siffrorna lite i min egen promenera mera utmaning.

Dottern kom hem och berättade att skolmaten hade varit god idag, de hade fått kyckling med currysås, typiskt nog var det vad som stod även på vår meny för dagen. Vi hade ett snabbt rådslag hon och jag på ungefär 5 sekunder och kom fram till att kycklingtacos var en bra lösning på det hela. Testade att göra lite mer fajitasmak på det hela och blandade i lite curry i den egengjorda tacokryddan och oj vad gott det blev! Ska aldrig mer köpa en kryddpåse igen, det blev supergott.

Nu sitter vi här i kväll med varsin dator i knä. Maken jobbar lite och jag tänkte försöka fixa lite för att kunna sälja en del av mina virkade saker, ska bara klura ut smidigaste sättet att göra det på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar