..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 november 2012

Veckorna...

...går fort. Redan onsdag.

Häromdagen blev jag av någon anledning jättesugen på bambuskott, kändes nästan som en craving. Så bambuskott inhandlades och igår fräste jag lök, 1/2 strimlad paprika, stimlade bambuskott och tomater med olja, balsamvinäger och svartpeppar. Åt det till stekt fläskfilé och det var kanongott, kommer bli mer av det framöver. Bra att ha ett till varmt tillbehör att variera med!

Igår nöjde jag mig med promenad på 4 km, till folkan på babysång och tillbaka efter skolhämtningen. Istället satt jag och virkade hela kvällen och hör och häpna så hade jag TVn på... tittade inte speciellt mycket på den eftersom mönstret kändes lite knöligt att följa, men efter några hjärtan kunde jag glutta lite på veckans brott samtidigt.

Snart är det dags att leta fram mönstret på snöflingorna igen. Snöflingorna var det första jag började virka när jag lärde mig, tror det var hösten 2008. Mönstret finns i en tidning som finns någonstans i huset... ska ta tag i letandet nåndag då jag tröttnat på att virka hjärtan. Trots att jag har virkat över 150 st snöflingor äger jag inga själv, så i år tänkte jag virka några till mig själv att hänga i granen! (Det har jag iof sagt tidigare år också och än har det inte hänt)

Lillen sover och jag virkar vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar