..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 november 2012

Soppan...

...puttrar på spisen.

Ska bli gott med Nikalouktasoppa till middag. Tydligen har det blivit en av dotterns favoriträtter eftersom hon önskar den rätt ofta nu för tiden. Eller så kan det vara för att hon är sugen på macka till maten!? det har vi aldrig annars än just till soppa... hmm, undra om hon är lite lurig lilla fröken?

I kväll är planen att jag ska ta en promenad vid 19 när barnen är nattade och har somnat. Maken ska jobba lite så jag ska passa på. Ingen halvstorm idag som tur är, dock lite kyligare. Får se vad det blir för kläder som kan passa sig, antagligen blir det trädgårdshandskarna idag också eftersom de var lagom varma.

I morse när jag vägde mig hade jag gått ner min vattenvikt + ca. 0,5 kg till = förra veckans viktnedgång. Jag håller mig till ungefär 2-2,5 kg/ månad vilket är ett rätt lagom tempo. Totalt är det - 2 kg från 8/10 när jag började Fit for Christmasutmaningen. Nu har jag ingått en ny utmaning inom Fit for Christmasutmaningen (många utmaningar blir det), den går ut på att försöka gå ner 1 kg/vecka fram till jul. Det kommer bli jättesvårt men jag ska ge allt jag kan, främst promenera MINST 5 gånger i veckan. Räcker det inte ända fram så har jag iallafall försökt och kommer inte ångra mig att jag inte provade iallafall. Om jag ökar veckosnittet endast liiiite kan jag känna mig nöjd! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar