..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

18 januari 2013

Ännu...

...mera burr idag
Krispig himmel med -24 grader.

Än vågar jag inte ropa hej, men vågen går iallafall nedåt, håller tummarna att det lossnat nu! Min promenadlust har också kommit åter men igår när jag väl hade möjlighet att ge mig ut visade termometern -26 grader. Det lockade inte alls kan jag säga.

Igår bjöd jag en vän på lunch, det blev kyckling med ost/grädde/chili/soltorkadetomater-täcke, avokadosallad och smörstekta brysselkål med vitlök till. Mycket gott. Till middag blev det också kyckling, gjorde en gryta med dijonsenap, vitlök och lite curry. Den blev över förväntan faktiskt och till åt vi kokt blomkål med smörklickar på. Maten flyter som vanligt på bra och med kaffet går det sådär... lite för mycket vissa dagar och då stiger även gräddintaget.


Kycklinggryta med dijon och vitlök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar