..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 januari 2013

Äntligen...

...minusgrader!

Jag hoppas att de som klagat på kylan och snön har varit riktigt nöjda den senaste veckan när det har varit plusgrader och regn. Jag föredrar iallafall när det är minus 15 och väldigt mycket snö när det är vinter, inte ishalka och regn...

Jag sitter med dagens tredje kopp kaffe och funderar på vad som ska hända idag. Jag och lilla fröken ska nog spela något spel eller wii när den lille huliganen sover sin förmiddagslur och lite vanligt plock lär det också bli. Första omgången kex är i ugnen och när den är klar har jag ytterligare en som ska in.


Från altandörren i matrummet har vi den här utsikten
Vi ser fåglarnas matbord från vårat matbord och det är mysigt att se hur de vaknar till liv allt eftersom det ljusnar på morgonen. Huset är inte speciellt strategiskt placerat utifrån fyllapåsynpunkt (men bra ur "fågelperspektiv"), men som tur är rymmer det 10 liter frön och antalet påfyllningar i djupsnö blir inte särskilt ofta. På dörren är det glasruta nästan ända ner och det har blivit ett favoritställe för ettåringen att hålla till på. Dessutom kan han svinga sig lite lätt i gardinen också när mamman och pappan har annat för sig...


Trevlig torsdag till er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar