..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

9 januari 2013

Telefontid...

...med läkare i morgon.

Tydligen var det inbokat sedan länge, utan att de meddelat mig, enligt sköterskan jag pratade med igår. Så jag avvaktar det samtalet och det lutar åt provtagning på fredag. Har iof sovit bättre i natt, somnade 20.30 och sov till kl. 5, mycket för att vara jag... och jag känner mig piggare.

Med gårdagens huvudvärk som facit så börjar kroppen att avgiftas. Räknade efter lite och insåg att så mycket "fusk-kolhydrater" som jag åt nyårsveckan har jag inte ätit sammanslaget på 4 månader tidigare, så nu kör jag på med massor av vatten, mycket fett och endast två koppar kaffe så ska det nog gå till sig på ett par dagar! Det är lätt att det drar iväg även om jag inte styrs av suget längre så blir det en del när det är festligheter på gång. Allt har dessutom varit "Lchf-vänligt", men flera dagar i rad har det ingen betydelse hur vänligt det än är... Nu har jag lärt mig något nytt igen, mer restriktiv när festligheterna kommer flera åt gången! Vet iof inte om det är avgiftning på kolhydrater eller koffein som ger mig huvudvärk, snart ska huvudet få lite kaffe iallafall.

Gårdagens mat körde jag rätt basic. Körde på samma frukost idag, äggröra på två ägg, 3 msk grädde, vitpeppar och stekt i mycket smör. Lunchen blev köttbullar, tomat (har lite grönfoder hemma) och en STOR klick vitlökssmör. Middagen blev stekt älgrostbiff (himmelskt god), kokt blomkål och broccoli och en STOR klick vitlökssmör. Tre koppar kaffe blev det med LITE grädde i. Nöjd med dagen och nöjd mage.

Vacker vinterdag, -4 och solen strålar. Över oss iallafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar