..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

6 januari 2013

Jullovet...

...närmar sig sitt slut.

Snart är vardagen åter, skolan börjar med kortvecka eftersom måndagen är en planeringsdag och jullovet blev lite längre. Idag städar vi undan julen och tar fram lite vårigare saker, tavlorna med blommor och kuddarna byts ut. Blommorna ska nog också få sig lite nytt om fötterna om någon vecka.

Igår var vi på "julmiddag" hos mina föräldrar. Vi hade julklappsbyte med syrran och hennes familj, dock åt vi ingen julmat utan världens godaste lax. Ska ta reda på receptet och dela med mig av det. Lax i ugnen med ett täcke av färsk spenat, cremefraiche, vitlök och äggula (tror det var det). Till det fick vi fetaostsallad och avokado. Till efterrätt fick vi vispad grädde med riven choklad över. Hur gott som helst!! Var tom mätt i morse när jag vaknade och hoppade därför över äggen till frukost. Känner mig fortfarande mätt på två frökex och kaffe med grädde.

Till lunch idag vankas det tacorester från i fredags, så skönt när maten redan är klar och tiden kan ägnas åt något annat. Får se vad vi ska hitta på bara, se lite film? busa i snön eller vad det nu kan bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar