..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 januari 2013

Provtagning...

...i morgon då, måste bara komma ihåg att INTE ta min medicin som jag brukar.

Sex minuter efter utsatt tid ringde läkaren. Ställde lite frågor och hörde sig för hur jag mådde, konstaterade att nya prover behövdes och att han tänkte utöka lite för att se om tröttheten kan bero på något annat, järnvärde, blodvärde osv. Jag vill bli pigg nu, lika pigg som för drygt en månad sedan. Jag är iof pigg och har energi på dagarna, men något stämmer inte när jag kraschar före 20.30 och vaknar med överaktiv hjärna mitt i natten utan att kunna somna om. Han trodde däremot inte att det berodde på att levaxindosen var för hög, får se vad proverna säger. Hade levaxinet legat för högt borde jag ha "rasat" i vikt vilket jag inte gjort.

Förutom det har jag mest hängt i tvättstugan och i köket idag när lillen sov, ungefär som vanligt. Storkok med rotsaker till lilleman och en skinkstek till middagen. Jag blandade en marinad med soja, olja, balsamvinäger, två vitlöksklyftor, paprikakrydda och vitpeppar. Gned in köttet och stekte det i stekpåse på 150 grader till innertemperaturen var 75 grader Av skyn kokade jag gräddsås och till hade vi stekt vitkål och de små åt potatis till. En klick vitlökssmör slank också ner.

I morgon ska jag försöka bli rik igen, inte bara kylskåpet ska få sig en påfyllning utan även garderoben. Hoppas på bättre lycka den här gången än sist jag skulle shoppa kläder då jag hittade ETT linne på fyra timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar