..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

8 januari 2013

Vardagen...

...är åter.

Hade kunnat ha lite längre lov samtidigt som det är skönt att det blir lite rutiner igen. Lilla fröken var trött i morse, även om hon vaknat tidigare de flesta lovdagarna så hade hon gärna legat kvar i sängen idag, tur hon har bra morgonhumör och vaknar med ett leende på läpparna i de flesta fall. Lillfisen gurglar lika glatt varje morgon, där finns det inte många bekymmer. Skrattar och studsar åt det mesta.

Veckomenyn som jag skrev förra veckan ska jag ta och revidera, tror inget kommer stämma enligt det jag skrev. Orsaken är att handlingen inte blir av förrän i morgon eller torsdag, får tänka om lite helt enkelt.

Veckans meny ser alltså ut såhär:
Måndag: Fläskfilé med haricoverts och vitlökssmör
Tisdag: Älgryggbiff med broccoli och sås (eller kryddsmör)
Onsdag: Tjockpannkaka
Torsdag: Mandelpanerad torsk
Fredag: Köttfärspaj
Lördag: ?
Söndag: Flygande jacob

Sedan söndag har jag inför en avgiftning light på mig själv. Orsaken är hut kroppen mår, förra veckan blev det en del choklad, mycket grädde (främst i alla goda koppar kaffe), icke lchf-vänlig korv två dagar osv... Vätskan har börjat lämna kroppen, men inte helt än. Så nu kör jag relativt strikt och hoppas på att komma in i ketos igen. Upplägget blir ungefär så här:

*Max två koppar kaffe med 1,5 msk grädde/kopp (förrut var det 5 koppar/muggar och mer än 3 msk i varje)
*Grädd/cremfraichsås till max ett mål om dagen, annars smör eller hemgjord majo/bea
*Färre frökex, mer ostrullar
*Ingen korv
*Äta mer fett

Ska även ringa vc idag, antingen har jag högt blodtryck igen eller så är dosen levaxin lite för hög. Antar att det blir provtagning i morgon. Jag gissar på det senare alternativet eftersom höjningen från sist nu borde märkas i kroppen, de säger att efter 6 veckor ska nya prover tas och det är som dags nu det.

Annars idag blir det grädda fökex, tvätta, plocka och det vanliga. Lillen sover och jag ska nu ta mig en kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar