..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

28 januari 2013

Ibland...

...önskar jag att jag kan överta barnens onda.

Har läst någonstans att växtvärk inte finns... det tror jag vad jag vill om. Hos oss märks det ev 1-3 nätter varje månad, dottern vaknar och gnyr eller grinar och gnider benen mot varandra eller gnider händerna mot benen i sömnen. Är det inte växtvärk är det något annat som gör riktigt ont. Vi har haft en vaken natt i natt, hon vaknade 22.30 och somnade om efter många om och men efter lite alvedon och massage av mamman kl 01.30. Idag är hon hemma och sov till klockan 8 som tur var (mamman klev upp 6.30 med lillebror i huset), vi myser och pysslar lite och i morgon blir det skolan igen med skidåkning. Trots bristen på sömn så känner jag mig pigg, mycket att fixa med denna vecka!

Någon minusvikt har jag inte att rapportera, jag står på exakt samma som förra måndagen. Den senaste veckan har pendlat ca. 2 kg i vikt, jag var ner på 0,3 ifrån bottennoteringen för 4 dagar sedan, därefter dök mensen upp och känslan i kroppen är inte bra just nu. Men men, stillastående är alltid något och jag ger inte upp och har inga avsteg från lchf att rapportera heller trots att det går motigt! Jag ger mig INTE!

Veckans meny blir aningens kortfattad, slutet på veckan har jag ingen aning om hur den ser ut.

Vecka 5
Måndag: Lax i ugnen
Tisdag: Köttfärsbiffar/köttbullar & gräddsås
Onsdag: Revbensspjäll & coleslaw
Tursdag: Kycklingtacos






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar