..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 januari 2013

Tänk...

...vad en natts sömn kan göra!

I natt har jag sovit så otroligt skönt, riktig kvalitetssömn! Vaknade dock vid fyra snåret och gav lillen tutten, men kunde för ovanlighetens skull somna om och vaknade när lilla fröken kom tassandes 6.30!!! Känner mig riktigt pigg idag!

Att det dessutom är -19 grader och strålande sol gör inte humöret sämre. Igår var vi på Snövit, en jättebra musikal. Det var jag, dottern och min mamma som var iväg. Riktigt svängig och de var jätteduktiga. Vi alla gick därifrån med leenden på läpparna och jag hade en riktig måbra känsla i kroppen. Föreställningen började kl.15, innan det började fick L en macka som jag hade haft med mig i fickan eftersom det skulle bli sen middag. I bilen hem så kommenterade hon det och sa, vad bra att du hade en macka till mig, mamma du är alltid förberedd du också skrattade hon lite, sötfia! Efteråt blev det tacos hemma hos mina föräldrar. Jag alstrar energi den här helgen kan man nog säga. Dottern fick en cd-skiva från musikalen av mormor och den har redan gått tre varv på morgonen, dansat har hon också gjort har vi hört...

Planeringen inför kommande vecka är i full gång, veckomenyn är klar och översikt av inbokade tider är gjord. Vi är på banan helt klart. Eftermiddagen tänkte jag tillbringa i köket, mat till både stor och liten ska lagas. Just nu går det inte så jättemycket "special"mat till lillen eftersom han oftast äter med oss, men nu har vi bara en färdig måltid kvar till han i frysen och de är riktigt bra att ha när vi ska iväg på dagarna eller när vår mat inte riktigt passar eller om tiderna blir lite skeva för hans rytm. Lite rensning av övervåningen ska också göras, så vi får plats. Ingen risk att bli göralös iallafall!

Skön söndag till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar